söndag 28 juli 2013

Hello Bob!

Bästa Bob-frisyren. Så nöjd med att slippa alla långa hårstrån
som jag tappar överallt 


Nackdelen med att förlora vikt snabbt är att det är en stor belastning och stress för kroppen, som tror att det är svält och nödår. Det är då vanligt att man får dålig kvalitet på naglar och hår. I alla fall är det så jag fått det förklarat. Hur just min kropp kan tro att det är svält kan jag inte förstå, för den får allt den behöver. Jag är noga att få i mig laga många mål mat och boosta dem med proteiner och vitaminer. Dessutom är jag ganska ofta lite slarvig och moffar i mig en och annan mindre nyttig gosak. Så svält? Knappast. Ändå tappar jag stora tussar av hår och har gjort nu i två månader. Naglarna är en ren katastrof. De spricker och skivar sig så jag får klippa ner dem så att fingertopparna rodnar och svider. Och så spricker de lite till! Försöker måla dem och lacka dem, i en liten förhoppning att det ska skydda och göra dem lite extra hållbara men icke.

Det ska finnas tillskott man kan ta mot tillfälligt håravfall, så som Priorin. Men jag är skeptisk till att något sådant hjälper. Däremot kom jag på den briljanta lösningen att helt enkelt klippa av håret. Från halvlångt SLITET, tuffsigt hår, till en snygg kort bob. ME LOVE! Trivs grymt bra i min nya frilla. Och dessutom. Även om håravfallet så klart kvarstår, så är det betydligt mer hanterbart med korta hårstrån än de där långa äckliga tofsarna som bara föll ur. Så det är mitt bästa tips till alla som tappar hår. Klipp, klipp, klipp!

Naglarna har jag inte funnit något botemedel för. Hjälper inte ens att klippa dem, även om det är nödvändigt. Men de spricker i alla fall. Dock fick jag tips av en nageltjej att smörja dem med nagelolja. Återkommer om det ger nån lindring ;)

Trasiga naglar som spricker, skivar sig, är knöliga och randiga
Hoppas verkligen att jag får bättre kvalitet snart!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. haha, Taaaack. TJa, det blir ju lite halvmysko bilder,när man vill visa och ändå fortsätta vara anonym :P Men frisyren är jag grymt nöjd med :)
      kram

      Radera
  2. Fila naglarna ist. Dom blir svagare av att du klipper dom. Har haft det problemet hela livet men nu börjar dom bli bättre efter att jag har börjat fila dom. / Janna
    Http//:darkeyeangel.blogg.se

    SvaraRadera