torsdag 7 november 2013

Vad är det som händer?

Bästa lurarna heter BackBeatGo från Plantronics <3

Sprang en löprunda idag med! woop woop..Två den här veckan ser jag som ett gott tecken. Sprang ungefär lika långt och under lika lång tid. Ca 2.5km på 20 min. Det får bli min nybörjarrunda helt enkelt. Älskar hösten. Lite kyligt, men soligt och friskt i luften. Ingen hetta som på sommaren. Nej hösten är helt klart bästa årstiden om man ska springa.
Får vi se om det fortsätter så här även nästa vecka. Skulle vara hur coolt som helst.

Ska passa på att berätta om mina bästa vänner när jag springer/går /tränar: Runkeeper och Trådlösa hörlurar.
Runkeeper känner väl de flesta till idag. En app som räknar hur långt du springer (går att välja massa olika träningsformer), håller koll på kartan vart du sprungit och hur snabbt du springer per minut / kilometer. Det går också att lägga in olika program för att anpassa till sin egen träning. Jag kör bara fem minuter uppvärmning, 20 minuter löpning och sen klar. Går också att koppla till fejjan, men det har jag inte vågat mig på. Vill inte exponera min träning bland alla jag känner :P



Mina trådlösa hörlurar är min trogna följeslagare. Skulle inte orka springa hundra meter utan musik i öronen. Det är musiken, rytmen och glädjen som får mig att springa, hålla jämn takt och orka mer. Det där känner väl de flesta också till. Ingen rocket science direkt. Men när jag började gå promenader i våras tyckte jag att det va problematiskt med sladdarna till hörlurarna. Man måste alltid ha telefonen så att sladden når lagom långt. Då gick jag jämt med barnvagen och ville ha telefonen i väska på vagnen. Det blev krångligt. Sen vill jag också kunna höja/sänka volymen och byta låt, utan att behöva ta upp telefonen, låsa upp den och hålla på.

Så i födelsedagspresent fick jag värsta bästa lurarna av maken. De är ett trådlöst head set med blåtand som du slänger runt halsen och sen har trådlös kontakt med din smarta fån. Ringer det är det bara att trycka på en knapp på sladden så kan man svara, annars kan man som sagt byta volym och musikspår hur enkelt som helst och telefonen kan ligga kvar i sin ficka. Det är verkligen bästa bästa prylen jag har just nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar